Mazda MX-5 Miata banner

Odb2-poort op Nb Mx5

37K views 13 replies 9 participants last post by  MX5SPARES  
#1 ·
Ik weet niet 100% zeker in welk subforum dit moet staan, maar ik probeer het.

Ik heb een mk2 1.8is MX5, weet iemand waar de ODB2-poort in mijn auto zit?

Er zit een grijze diagnosepoort in de motorruimte aan de passagierskant, maar ik denk niet dat het ODB2 is.

Ik heb onder het dashboard gekeken, zowel aan de passagiers- als aan de bestuurderskant, maar kan het niet vinden.

#5 ·
Bedankt voor het plaatsen in het juiste subforum.

Het is een auto uit 1998. Hij heeft er zeker geen bij de zekeringkast, net dubbel gecheckt.

Behalve als je ondersteboven op je rug ligt met je benen buiten de auto in een halve krabpositie, zou je het nooit zien..
Image
Het is grappig dat je dat zegt, want dat beschrijft precies hoe ik er gisteren naar op zoek was.

Dus als hij geen ODBII heeft, heeft hij dan ODBI of is het iets anders?

#4 ·
Niet 100% zeker in welk subforum dit moet staan, maar ik probeer het eens.
Laten we 'Problemen' proberen
Image

Ik heb een mk2 1.8is MX5, weet iemand waar de ODB2-poort zich in mijn auto bevindt?

Er is een grijze diagnosepoort in de motorruimte aan de passagierskant, maar ik denk niet dat het ODB2 is.

Ik heb onder het dashboard gekeken, aan zowel de passagiers- als de bestuurderskant, maar kan het niet vinden.
Mk2's hebben geen OBDII.

Daz

#7 ·
Mijn '99 model wel, misschien alleen de vroege Mk2 niet?
Weet je dat zeker?

We hebben dit een paar maanden geleden gehad toen ik op zoek was naar hoe ik de diagnose op onze Mk2 ('99) kon uitlezen. Je gebruikt de 'knipperende LED'-methode om foutcodes te controleren, net als bij de Mk1. Amerikaanse modellen hebben OBDII en dat al sinds eind Mk1.

Daz

#12 ·
Dit lijkt een goede post om informatie in één draad te plaatsen en te bewaren.

Is de lay-out van de diagnosebox hetzelfde op mk2s?

Net een 1.6 opgehaald. ?575, Briljant zwart, lederen stoelen en een paar andere dingen.

Start niet, klassieke krukassensorsymptomen, maar we zullen het eerst bevestigen, want er zit een rattennest van alarm/raamsluiting/centrale vergrendeling etc. achter het dashboard.

#13 ·
Mijn '99 model deed het wel, misschien alleen de allereerste Mk2 niet?
Weet je dat zeker?

We hebben dit een paar maanden geleden doorgemaakt toen ik op zoek was naar hoe ik de diagnose op onze Mk2 ('99) kon lezen. Je gebruikt de 'knipperende LED'-methode om foutcodes te controleren, net als de Mk1. Amerikaanse modellen hebben OBDII en dat al sinds eind Mk1.

Daz
Ik ben gewoon benieuwd wat deze methode is? Is er een 'hoe het moet' waar iemand me naartoe kan verwijzen?

groeten, Luke

#14 ·
Nog nooit een mk2 met ODB gezien, alleen mk2.5 hebben ze in Europa/Japan. Flashcode alleen bij de diagnosebox onder de motorkap.