Nie ma dwóch zdań, mam dymiącego mk2. Trochę ciężko oddycha i zużywa olej od czasu, gdy kupiłem go pod koniec 2014 roku i zajęło mi to tyle czasu, żeby zdecydować, co z tym zrobić. Nie zrozumcie mnie źle, to nie powstrzymuje mnie przed jeżdżeniem tym samochodem po torze, ponieważ nadal dobrze się sprawuje jak na standardowego mx5 - ale jako mechanik zaczyna to być żenujące.
Zatem rozważyłem opcje; doładowanie, turbo, wysoka kompresja/wałki rozrządu/itbs firmy Blink Motorsport itp. Chciałem kolejne 100 KM/100 lb/ft, aby samochód był konkurencyjny na większych torach, więc zrobiłem obliczenia.
Doładowanie to rozsądna opcja, ale miałem problem ze znalezieniem zestawów na sprzedaż i takiego, który by pasował.
Turbodoładowanie to łatwy sposób na uzyskanie mocy, ale nie jestem przekonany do kosztów budowy niezawodnego silnika o mocy 250 KM. Poza tym miałem samochody z turbodoładowaniem o dużej mocy i martwienie się o interwały serwisowe, wycieki doładowania, temperaturę na torze itp. zniechęciło mnie do ponownego pójścia tą drogą.
Uruchomienie standardowego silnika w wyższej kompresji z remontem wałka rozrządu/głowicy/dolotu przemawiało do mnie - ale nie chcę uruchamiać szczytowego silnika w stylu wyścigowym, który prawdopodobnie zrujnowałby samochód podczas jazdy po drogach.
W zeszłym roku rodzina wciąż mówiła o gotowej konwersji V6, która zyskiwała na popularności, ale szczerze mówiąc, nie przemawiała do mnie, więc zignorowałem ją. Brzmiało to jak coś, co zrobiłby facet w średnim wieku, a potem powoli jeździłby nim na pokazy/spotkania, otwierał maskę i o tym opowiadał. Minęło około 12 miesięcy i poddałem się i zajrzałem na stronę internetową. Mmmmm, byłem zaskoczony profesjonalnym i technicznym wyglądem strony z jej rysunkami technicznymi i zdjęciami v6 i zespołu ramy pomocniczej. Przejrzałem każdą stronę, przeczytałem wszystko, co strona miała do zaoferowania i zdecydowanie mnie zaintrygowała, zestaw wygląda bardzo kompleksowo i przemyślanie, aby był gotowy do użycia.
Ale potem zobaczyłem cenę! F**k me £7200! Co! W żaden sposób nie mógłbym tego uzasadnić, samochód jest mi obecnie winien około 3500 £ z gaz pros, pałąkiem, ulepszeniami hamulców itp. Jakim cudem zestaw bez silnika może tyle kosztować?
Więc porzuciłem ten pomysł i wróciłem do myślenia o tym, co robić przez kolejne 6 miesięcy. W tym czasie moje oszczędności rosły i poczułem swędzenie w stopach. Cholera, doładuję go tanio i będę się dobrze bawił. 200 KM to łatwizna i powinno podrapać swędzenie bez nadmiernego obciążania czegokolwiek, więc wyceniłem to. Zanim uwzględniłem odświeżenie silnika, turbo/kolektor/rura spustowa i układ wydechowy, sprzęgło, zarządzanie/mapowanie, szerokopasmowy, orurowanie, kontrolę doładowania itp. Mówisz już o 4-5 tys. funtów, aby kupić nowe części i zrobić wszystko porządnie, a w głębi duszy nie chciałem już mocy turbo.
Więc wysłałem e-mail do Rocketeer w sprawie kosztów, terminów dostaw, możliwości jazdy samochodem demonstracyjnym i otrzymałem szybką odpowiedź. Bruce był bardzo pomocny, entuzjastyczny i uprzejmy. Zatem umówiliśmy się na rozmowę, żeby móc obejrzeć samochód, zadać pytania, sprawdzić części konwersji w naturze i co najważniejsze, przejechać się tym. W końcu nie zamierzam wydawać 7 tys. funtów na coś, czego mogę nawet nie lubić, gdy siedzę za kierownicą. Bruce to świetny facet, odpowiedział na każde pytanie, techniczne lub ogólne, i wcale nie forsował sprzedaży zestawu. Samochód zrobił wrażenie w naturze, lista części zawartych w zestawie jest ogromna. Wymień to, jest zawarte w zestawie. W momencie, gdy otrzymałem kluczyk do jazdy próbnej, wciąż nie chciałem tego lubić (głupie, wiem, ale nie pytaj mnie dlaczego), ale też nie wiedziałem, czego się spodziewać. Samochód uruchomił się, pracował na biegu jałowym i jeździł jak normalna mazda z odrobiną większym hałasem. Kiedy trzymasz pedał gazu wciśnięty do czerwonej linii, wszystko się zmienia, samochód zmienia się z normalnego, niedoładowanego, nisko sprężonego 4-cylindrowego mx5 w silnik obracający się z dużą prędkością, bardzo mocny samochód sportowy. Wow... Nie spodziewałem się, że będzie to tak ostre. Jeździłem wieloma 3-litrowymi S-type'ami i one się ruszają, ale w ten sam sposób, w jaki kanapa przesuwa się, jeśli wepchniesz ją w zjeżdżalnię. To było coś innego, po prostu czułem się dobrze i działało idealnie w podwoziu mazdy (chociaż muszę powiedzieć, że myślę, że będzie lepiej działać z 6-biegową skrzynią biegów, przepraszam Bruce) Musiałem to mieć.
Więc to było to, odważyłem się i wpłaciłem Bruce'owi zaliczkę. Mam nadzieję, że otrzymam zestaw w ciągu najbliższych 2-3 tygodni, więc musiałem wziąć się w garść i przygotować silnik dawcy. Od stycznia rozmawiałem ze znajomym z pracy o jego s-type, więc zadzwoniłem i powiedziałem: "porozmawiaj ze mną" 2 tygodnie później i jesteśmy tutaj.
Ostatniej nocy mieliśmy późną porę, wziąłem piwo, opuściłem drzwi i zabrałem się za wyciąganie kloca z jaguara. W każdym razie, dość o mnie, pozwolę zdjęciom mówić za siebie.
Wysłane z mojego SM-G930F za pomocą Tapatalk
Zatem rozważyłem opcje; doładowanie, turbo, wysoka kompresja/wałki rozrządu/itbs firmy Blink Motorsport itp. Chciałem kolejne 100 KM/100 lb/ft, aby samochód był konkurencyjny na większych torach, więc zrobiłem obliczenia.
Doładowanie to rozsądna opcja, ale miałem problem ze znalezieniem zestawów na sprzedaż i takiego, który by pasował.
Turbodoładowanie to łatwy sposób na uzyskanie mocy, ale nie jestem przekonany do kosztów budowy niezawodnego silnika o mocy 250 KM. Poza tym miałem samochody z turbodoładowaniem o dużej mocy i martwienie się o interwały serwisowe, wycieki doładowania, temperaturę na torze itp. zniechęciło mnie do ponownego pójścia tą drogą.
Uruchomienie standardowego silnika w wyższej kompresji z remontem wałka rozrządu/głowicy/dolotu przemawiało do mnie - ale nie chcę uruchamiać szczytowego silnika w stylu wyścigowym, który prawdopodobnie zrujnowałby samochód podczas jazdy po drogach.
W zeszłym roku rodzina wciąż mówiła o gotowej konwersji V6, która zyskiwała na popularności, ale szczerze mówiąc, nie przemawiała do mnie, więc zignorowałem ją. Brzmiało to jak coś, co zrobiłby facet w średnim wieku, a potem powoli jeździłby nim na pokazy/spotkania, otwierał maskę i o tym opowiadał. Minęło około 12 miesięcy i poddałem się i zajrzałem na stronę internetową. Mmmmm, byłem zaskoczony profesjonalnym i technicznym wyglądem strony z jej rysunkami technicznymi i zdjęciami v6 i zespołu ramy pomocniczej. Przejrzałem każdą stronę, przeczytałem wszystko, co strona miała do zaoferowania i zdecydowanie mnie zaintrygowała, zestaw wygląda bardzo kompleksowo i przemyślanie, aby był gotowy do użycia.
Ale potem zobaczyłem cenę! F**k me £7200! Co! W żaden sposób nie mógłbym tego uzasadnić, samochód jest mi obecnie winien około 3500 £ z gaz pros, pałąkiem, ulepszeniami hamulców itp. Jakim cudem zestaw bez silnika może tyle kosztować?
Więc porzuciłem ten pomysł i wróciłem do myślenia o tym, co robić przez kolejne 6 miesięcy. W tym czasie moje oszczędności rosły i poczułem swędzenie w stopach. Cholera, doładuję go tanio i będę się dobrze bawił. 200 KM to łatwizna i powinno podrapać swędzenie bez nadmiernego obciążania czegokolwiek, więc wyceniłem to. Zanim uwzględniłem odświeżenie silnika, turbo/kolektor/rura spustowa i układ wydechowy, sprzęgło, zarządzanie/mapowanie, szerokopasmowy, orurowanie, kontrolę doładowania itp. Mówisz już o 4-5 tys. funtów, aby kupić nowe części i zrobić wszystko porządnie, a w głębi duszy nie chciałem już mocy turbo.
Więc wysłałem e-mail do Rocketeer w sprawie kosztów, terminów dostaw, możliwości jazdy samochodem demonstracyjnym i otrzymałem szybką odpowiedź. Bruce był bardzo pomocny, entuzjastyczny i uprzejmy. Zatem umówiliśmy się na rozmowę, żeby móc obejrzeć samochód, zadać pytania, sprawdzić części konwersji w naturze i co najważniejsze, przejechać się tym. W końcu nie zamierzam wydawać 7 tys. funtów na coś, czego mogę nawet nie lubić, gdy siedzę za kierownicą. Bruce to świetny facet, odpowiedział na każde pytanie, techniczne lub ogólne, i wcale nie forsował sprzedaży zestawu. Samochód zrobił wrażenie w naturze, lista części zawartych w zestawie jest ogromna. Wymień to, jest zawarte w zestawie. W momencie, gdy otrzymałem kluczyk do jazdy próbnej, wciąż nie chciałem tego lubić (głupie, wiem, ale nie pytaj mnie dlaczego), ale też nie wiedziałem, czego się spodziewać. Samochód uruchomił się, pracował na biegu jałowym i jeździł jak normalna mazda z odrobiną większym hałasem. Kiedy trzymasz pedał gazu wciśnięty do czerwonej linii, wszystko się zmienia, samochód zmienia się z normalnego, niedoładowanego, nisko sprężonego 4-cylindrowego mx5 w silnik obracający się z dużą prędkością, bardzo mocny samochód sportowy. Wow... Nie spodziewałem się, że będzie to tak ostre. Jeździłem wieloma 3-litrowymi S-type'ami i one się ruszają, ale w ten sam sposób, w jaki kanapa przesuwa się, jeśli wepchniesz ją w zjeżdżalnię. To było coś innego, po prostu czułem się dobrze i działało idealnie w podwoziu mazdy (chociaż muszę powiedzieć, że myślę, że będzie lepiej działać z 6-biegową skrzynią biegów, przepraszam Bruce) Musiałem to mieć.
Więc to było to, odważyłem się i wpłaciłem Bruce'owi zaliczkę. Mam nadzieję, że otrzymam zestaw w ciągu najbliższych 2-3 tygodni, więc musiałem wziąć się w garść i przygotować silnik dawcy. Od stycznia rozmawiałem ze znajomym z pracy o jego s-type, więc zadzwoniłem i powiedziałem: "porozmawiaj ze mną" 2 tygodnie później i jesteśmy tutaj.
Ostatniej nocy mieliśmy późną porę, wziąłem piwo, opuściłem drzwi i zabrałem się za wyciąganie kloca z jaguara. W każdym razie, dość o mnie, pozwolę zdjęciom mówić za siebie.







Wysłane z mojego SM-G930F za pomocą Tapatalk