Mazda MX-5 Miata banner
41 - 60 of 64 Posts
Discussion starter · #41 ·
f4c6491848830605d10e351038c9b26e.jpg


Wysłane z mojego SM-G930F używając Tapatalk
Jestem pewien, że już to sprawdziłeś, ale czy ta strona podwozia (po lewej na zdjęciu) jest w porządku pod względem rdzy?
Tak, to tylko trochę rdzy powierzchniowej, samochód jest bardzo dobry pod względem podwozia.

Koło zamachowe pojawiło się dzisiaj, więc po pracy wpadłem na kilka godzin, żeby zacząć. Udało mi się dopasować sprzęgło, koło zamachowe, skrzynię biegów, PPF, śmigło, cylinder pomocniczy i rozrusznik. Nadal muszę pobawić się wiązką skrzyni biegów/rozrusznika/alternatora wokół kolektora po prawej stronie, aby upewnić się, że nie ma topnienia okablowania.

Aby tego było mało, w zeszłym tygodniu pojawiło się pudełko z częściami mocal, więc mogę przykręcić obudowę chłodnicy oleju/obudowy filtra zdalnego i wykonać przewody olejowe, aby pasowały.
132c933c0a82c957e194d17db254115e.jpg
b863ea5fe1ef1a42e448c35f01bee762.jpg
baa51fbd0810994734906176dbcb03f0.jpg
fadc6bd2c65fd58b654b9c06029bff7a.jpg
b5634cbbe51feceb54313d7fa37ffe35.jpg
e341ec1229530f89978e0313752d2b04.jpg
c83ecec5178ef07d13c8a499ab5c8e0c.jpg


Wysłane z mojego SM-G930F używając Tapatalk
 
Discussion starter · #42 ·
Spędziłem kilka późnych nocy pracując nad mazdą w tym tygodniu i zrobiłem sporo postępów. Wygląda na to, że zestawy są zdecydowanie bardziej odpowiednie dla mk1, więc spodziewaj się, że będziesz musiał sporo zmodyfikować, aby pasował do twojego mk2. Poszedłem i odebrałem chłodnicę od lokalnego gościa, który buduje dla poważnych samochodów (ex le mans, ciężarówki wyścigowe itp.) Miał w swoim warsztacie bardzo poważnego rs turbo serii 1, k20, borg warner twin scroll, sekwencyjną skrzynię biegów, pełną klatkę, zawieszenie ohlins (patrz zdjęcia).

Więc w zasadzie zabrałem się do pracy i udało mi się wszystko w pełni połączyć i okablować, wlać płyny, założyć kolektory (prawie, jest problem z prześwitem z górnym amortyzatorem po stronie pasażera i wspornikiem linki przepustnicy), podłączyć kontrolę biegu jałowego, czujnik map, regulator ciśnienia paliwa i przewody, pompę wody itp.

Zasadniczo był gotowy do uruchomienia, więc pomyślałem, cholera, uruchomię go, aby sprawdzić prześwit koła zamachowego, ciśnienie paliwa itp..... Rozruszniki postanowiły się zepsuć, więc trzymam kciuki, że powinienem go uruchomić w weekend świąteczny. Następnie będzie to kwestia dobrego przetestowania, sprawdzenia wycieków, ciśnienia oleju itp. i wysłania go do wykonania układu wydechowego.
 
... i wysłać go do wykonania układu wydechowego.
Zestaw zawiera układ wydechowy, więc czy planujesz coś innego niż własne części Rocketeer?

A czy te kolektory z włókna węglowego to zrewidowana i wzmocniona wersja? Widzę, że przepustnice są obrócone przodem do przodu, ale oryginalne części obracają się tylko o 45°.
 
Discussion starter · #46 ·
... i wysłać go do wykonania układu wydechowego.
Zestaw zawiera układ wydechowy, więc czy planujesz coś innego niż własne części Rocketeer?

A czy te kolektory z włókna węglowego to zrewidowana i wzmocniona wersja? Widzę, że przepustnice są obrócone przodem do przodu, ale oryginalne części obracają się tylko o 45°.
Zrezygnowałem z układu wydechowego, który jest częścią zestawu, ponieważ nie chcę używać tylnego tłumika mx5parts z dwoma wylotami, więc lokalny producent układów wydechowych wykona dla mnie niestandardowy system od kolektorów do tyłu. Tak, to najnowsze wersje ze zmienionym położeniem korpusu przepustnicy, aby zrobić miejsce dla standardowego zbiornika przelewowego płynu chłodzącego.
 
Discussion starter · #48 ·
Ostatnio byłem bardzo zajęty w warsztacie, więc miałem trochę mało czasu dla mx5. Uruchomiłem go i pracuję nad kilkoma drobnymi problemami.

Jest zarezerwowany na wykonanie układu wydechowego jutro/w czwartek, więc w końcu będę mógł go przetestować, aby sprawdzić i w pełni sprawdzić przed ustawieniem geometrii itp.

Pozostałe prace obejmują ostateczne porządkowanie i owijanie termiczne kilku wiązek przewodów, pozycjonowanie i podłączanie reszty układu olejowego, okablowanie wskaźników, ustawianie geometrii i ostateczne mapowanie. Mam nadzieję, że uda mi się wyjechać na dzień na torze przed zimą, prawda ????????
f461288425eb2f38a801f534a5ac87ee.jpg
3daa24d719d66fe9babbab9f507017ce.jpg
ad0a33e62751f041a3a3bec4a2d51522.jpg
ecf4a22b750f95a9c6faaa69142fbeef.jpg
41097b45408a762bc6ea659bcd7a6835.jpg
7091620fb9bde8928cd2f29ab9165898.jpg
925797a89fb2fa35bee472a2c05e227f.jpg


Wysłane z mojego SM-G930F używając Tapatalk
 
Cieszę się z tego wątku, ponieważ zamierzam potraktować mojego MK1 czymś wspaniałym od Rocketeer.

Nie mam takich udogodnień jak Ty. Wszystko będzie wykonywane w garażu w domu za pomocą żurawia silnikowego, ramp, stojaków samochodowych itp. Jakieś przemyślenia na temat tego, jak łatwo jest to zrobić samodzielnie/w domu?
 
Po wcześniejszej wymianie silnika stwierdziłem, że największym wyzwaniem logistycznym było zrobienie miejsca na długość samochodu plus żuraw silnikowy, bez równego podłoża przed drzwiami garażu, po którym można by było przetoczyć żuraw. Mógłbym zostawić tylną połowę samochodu wystającą, ale wtedy nie można zamknąć drzwi na noc. Skończyło się na pracy po przekątnej w naszym podwójnym garażu.

TL/DR: Zaplanuj, jak zamierzasz przenosić rzeczy, których nie możesz podnieść i wszystko zmierz.
 
Skontaktuj się, a mogę wysłać Ci instrukcję obsługi, jeśli będzie to pomocne.

Najłatwiejszym sposobem jest postawienie samochodu na stojakach osi, umieszczenie ramy pomocniczej na podstawie żurawia silnikowego, zamontowanie silnika i osprzętu do ramy pomocniczej, przetoczenie tego wszystkiego pod samochód i podniesienie go do komory silnika za pomocą żurawia. Prawie łatwiejsze niż użycie rampy!
 
41 - 60 of 64 Posts