Mazda MX-5 Miata banner

Różnica między 1.6 a 1.8

14K views 22 replies 12 participants last post by  RPD  
#1 ·
Dzień dobry wszystkim,

Szukam MX5 i ostatnio patrzyłem tylko na silniki 1.8. Zastanawiałem się jednak (nie w sensie osiągów), jak jeżdżą samochody 1.6 na autostradzie lub przy wyższych prędkościach?

Miałem wcześniej 1.8 mk1 i widziałem ładne 1.6 mk2, ale trochę się waham w obawie, że może sobie nie poradzić na autostradzie. Samochód musi być w stanie okazjonalnie jeździć po autostradzie.

Czy ktoś może potwierdzić, czy California ma szperę? Jeśli nie, czy można je łatwo wymienić?

Dzięki
Sam
 
#4 ·
Mam mk2 cali...to nie jest LSD i nie ma elektrycznych szyb, ABS-u ani klimatyzacji. To jednak samochód w świetnym kolorze, a mk2 dobrze się prowadzi. Ma jednak tylko 110 KM, a przy 70 mph obroty wynoszą 3500 obr./min...80 to nieco ponad 4000 obr./min i robi się to trochę męczące. Ponadto powyżej 70 przechodzi w tryb otwartej pętli i jest trochę bardziej paliwożerny.
 
#8 ·
Jeśli szukasz mk2, 1.8 to logiczny wybór... Trochę się gubię, ale szukaj wersji sport / is / vs / rs, ponieważ mają więcej wyposażenia... Myślę, że łatwo znaleźć te z nieco niższymi bilstein, torsen
Dobrze znany ze specjalnych wersji i różnic między 1.6 / 1.8. Wydaje się, że na tej stronie jest dużo informacji!
Wiele osób w mojej okolicy żąda dużych pieniędzy za samochody z rdzą itp.
 
#7 ·
Żółte samochody są
Image


Kup czerwony
Image


Mk2 1.6 powinien być na autostradzie tak dobry, jak tylko może być mx5, co oznacza, że ​​są w porządku na okazjonalne wycieczki, ale nie chciałbyś (chociaż niektórzy z przyjemnością to robią) używać go na autostradzie na co dzień. Uważaj jednak na to, jakie amortyzatory są zamontowane, miałem na swoim kilka szalenie twardych sachsów (podobnych do Billesteinów) i było po prostu okropnie na autostradzie. Prawie zniechęciło mnie to do jazdy autostradą w 5...

Osobiście uważam, że największym problemem z mx5 na autostradzie jest teraz to, że im szybciej jedziesz, tym lepiej wydaje się do niej pasować.
 
#10 ·
Mam 1.6 mk1 i radzi sobie dobrze na autostradzie, nawet z opuszczonym dachem przy 80 czuje się dobrze, komfortowo i szczęśliwie przy tej prędkości.
Zgadzam się, że wczesne 115 KM mk 1 radzą sobie dobrze na autostradzie, ale ponieważ mój jest Eunos, jest ograniczony do 180 km/h, więc nie mogę powiedzieć, jak jest przy WYSOKIEJ prędkości.
 
#21 ·
Spójrz na eBay, wiele tanich samochodów sportowych mk2.5, jeden został sprzedany w weekend za 1600 funtów, był to model z 2002 roku, 138 tys. mil, pełna historia serwisowa i pełny przegląd techniczny.

Image
Budżet nie jest problemem, mógłbym kupić nc (MK3), ale wolę wcześniejsze modele. Jedynym ograniczeniem jest to, że nie widzę potrzeby podróżowania ponad 50 mil dla popularnego samochodu.

Założę się, że w ciągu kilku dni rynek w mojej okolicy całkowicie się zmieni wraz z nowymi ogłoszeniami.
 
#15 ·
Cóż, wszystkie 5 biegów są takie same, a 6 bieg jest krótszy... Więc potrzebujesz dłuższego przełożenia głównego w dyferencjale, mój tata ma 3.9:1 w swoim samochodzie (jest też 3.63:1, ale jest bardzo rzadkie), ale ma też FI, więc niweluje wszelkie straty w osiągach. n/a sprawisz, że samochód będzie naprawdę powolny. Nie widzę jednak w tym wielkiego problemu, spróbuj faktycznie pojeździć samochodem na autostradzie, ja jeżdżę codziennie, jest w porządku!
 
#16 ·
Weź czerwony i żółty, najlepsze z obu światów:

Image


Główna różnica między 1.6 a 1.8 polega na tym, że 1.8 jest o około 35 kg cięższy dzięki większemu blokowi silnika i mechanizmowi różnicowemu (dodatkowa moc i moment obrotowy zostały prawie zniwelowane), 1.6 to słodszy, mniej szorstki silnik i generalnie spala mniej oleju.
 
#18 ·
To dość dobrze znany fakt na całym świecie...... mnóstwo dowodów, jeśli chcesz przeszukać internet
Image
, a także to, że istnieje również dobrze znana cecha Mk2 1.8s, że wały korbowe stają się nieco zbyt luźne pod względem ciągu.
Mam tylko 1.8s, które oba (wszystkie 3, jeśli uwzględnić mojego niedawno sprzedanego V-Spec II) i wszystkie one 'zużywają olej' w mniejszym lub większym stopniu - 91 V-Spec 1.6 mojego taty nigdy nie wymagał 'uzupełniania' między wymianami oleju.
 
#19 ·
Ahh internet
Image


Jestem pewien, że jest mnóstwo 1.6, które spalają olej, ale ZNACZNIE więcej 1.8 zostało zbudowanych, więc z pewnością więcej z nich spali trochę.

Faktem jest, że 1.8 jest tak samo wytrzymały jak 1.6, cokolwiek chcesz myśleć, może po prostu miałeś pecha z 1.8 w swoim posiadaniu, a bardziej prawdopodobne, szczęście z jedynym 1.6, który masz jako odniesienie?
Image
 
#23 ·
Zużycie oleju zależy od użytkowania i przebiegu, chyba że masz wyciek! Mój 5 zużył prawie nic od kiedy go mam, a jest to 1.6 1990 eunos, a mój transit z 2010 roku zużył znacznie więcej, ponieważ jest to furgon z silnikiem Diesla, który pokonuje znacznie więcej kilometrów